absoluttovee

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2011

Tack & adjö!

Av Tove - 17 augusti 2011 08:38

Säger hejdå med det här inlägget nu, och tackar för mig ;)


Som ni kanske vet är BÄSTA TOVE hemma igen!!!! :D Så hon bloggar väl någon dag får vi hoppas och berättar om resan!!


Skriver lite kort om livet här nu också:


Igår var det hoppträning igen (kommer bilder). först hoppade vi fram på en linje, 6 galopp språng passade rätt bra för Snowman :) Sen på en oxer, sen en gång var på ett däck. Och sen var det BANA! Första gången gick det bra, men i slutet blev jag helt trött och slutade rida, satt bara och styrde och drev, men min lilla älskling hoppa allting klockrent endå! 

Sen bet jag ihop och tänke "nästa bana SKA jag verkligen rida hela banan!". 

Och det gjorde jag :) Gick så himla bra! Kom lite nära på något men det gör inget, efersom vi fick hela galopp språng fram.

Det bästa var att jag verkligen kände hur glad Snowman var! Han liksom sög tag i hindrena! 

Carro sa att vi passade ihop, och att han verkligen hade fått bra självförtroende. Öronen var spetsade hela tiden.


Vill hoppa idag igen, men idag & imorgon är det dressyr som står på schemat ;)


 






Jag älskar verkligen den här bilden! Kolla hans huvud Min nya profil bild!!!   Inte sån snygg bild haha... Jag kom inte efter faktiskt, trots att det ser ut som det, det var det att hjälmen halkade framför ögonen, så jag kollar upp högt, och då ser ddet ut som jag kommer efter ;)  Synd att Snowman ser lite loj ut :(   Gillar den här ganska mycket, (kolla ÖRONEN aww,) Han ser pigg och glad ut :D Jag ser lite ut som jag gör menmen ;) har lite öppen mun sådär haha.


Har ni tänkt på att han har nya schabraket på sig? :D


måste bara få ta upp en sista sak...  Det viktihgaste enligt mig om man vill bli en bra ryttare, är inställningen! Hästen känner av om man är irreterad. Sen presterar man ju mycket bättre om man VILL! Vad säger ni?


Tack för den här tiden :D


/Sigge


Ps. om du vill köpa snygga Swaroskvi pannband till billiga priser är detta rätt hemsida:  Swaroskvi pannband billigt 


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove - 23 september 2011 21:38

Ja det har blivit en bloggpaus utan förvarning för mig ;) Ja har helt enkelt inte haft tid..   Men ska väl försöka komma igång igen iaf ;)  Men det har väl rullat på me skolan o stallet o allt. Förra helgen gjorde jag debut med Robby i regi...

Av Tove - 7 september 2011 21:30


inegn vanlig lektion idag då jag har avrit sjuk så fick bara rida en lektion, satsade förstås på hoppspecialen då ;) Robby var öööööverpigg men det funkade rätt bra på slutade när hindrena blev lite högre, han fick lite mer respekt och backade av lit...

Av Tove - 6 september 2011 15:53

sjuk igår o idag :(, men går nog till skolna imorn. ska gå och häääämta en kaka nu-------------->   sjukt tråkigt inlägg,,mm.. ...

-

Av Tove - 4 september 2011 19:11


    Jag måste vara världens lyckligaste tjej<3     ...

Av Tove - 4 september 2011 18:06


Var till Hofors idag med Melinda :D Det var kallt på morronen så jag hade varma kläder och mössa, va ju bara det att det blev varmt senare ;) menmen det gick bra. Melinda och Pontiac var jätteduktiga! :D Dem startade en LB bedömning A1:a och vann! :D...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Omröstning

Tycker ni jag ska försöka lägga ut mer bilder?
 Ja såklart!
 Ja om du vill så.
 Nej det är bra som det är.
 Det är bra men det kan alltid bli roligare med mer bilder
 Nej.

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards