absoluttovee

Alla inlägg den 6 augusti 2011

Av Tove - 6 augusti 2011 11:52

Privridningen:    Red ju i Tisdags på han första gången. Stallet var jätte fint! Många boxar (30 st tror jag?) också ridhus, ridbana och en stor skog. hur nice?

Han var jätte snäll i all hantering verkar inte gilla mig så mycket än buhu   Men det kommer kanske? Tog ner honom till ridhuset. Kände lite på han, han var inte mycket utbildad. I Skritten blev han super fin i både vänster samt höger varv. Sen i traven blev det så där. 

Fina gpngarter iaf! Men i väsnter gick det bra. Höger så där.. Höll på emd huvudet lite tyvärr.

Sen vänster galopp. DRÖM! Man flög fram och han bjöd verkligen! Så red bara lite i vänster eftersom det gick så pass bra. Och sedan höger galopp. VAr jätte svårt att fatta rätt! Men det var troligen för att han var så stel i höger. Nästa gång jag kommer dit ska jag verkligen böja och böja igenom honom. Kanske longerar innan jag rider.


RIDPASS NUMMER 2:      


Kom dit runt åtta på kvällen. Fixade allt, sedan red jag i ridhuset (kommer göra det i början). Det hade varit väldigt varmt under dagen så han var trött. och springig samtidigt. Svårt att hitta mitten! Men red lite lätt. Trimmade i kanske 25 minuter. Han är ju ungponny.

Känner att jag inte har så mycket mer att skriva om det passet. 


Han är iaf världens sötaste :D


 

Orkar inte ladda upp några mer bilder, eftersom jag bara har på huvudet ;)


/Sigge


































Av Tove - 6 augusti 2011 11:10

Hej!


Förlåt att jag inte bloggade igår men kom hem från stallet halv elva. Tor ni jag blev lite rädd när jag och Evelina var i stallet igår kväll ensama, också brakar det till..?! Sprang och gömde mig bakom några skåp hehe... Också ensam på vinden...

Tur att man hade hästarna!

Men hursom, när jag kom hem var jag hur trött som helst  

Men jag lovar er, jag tänkte blogga! Jag satt mig vid datorn och började kolla facebook, bloggar osv.

Tills jag hörde någon banka på altan dörren! (jag sitter i samma rum som den är i) Jag var helt ensam på nedervåningen, så blev as rädd! Så jag gick sakta och stelt förbi dörren och sen rusade jag upp för trappan till mitt rum. Rädd? JA!


Blivit sllvarligt skrämd två gånger på samma dygn   hur ska detta fortätta? 


Men det var iaf anledningen   


Gör ett nytt inlägg nu på en gång och skriver om passen på Wille! 



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Omröstning

Tycker ni jag ska försöka lägga ut mer bilder?
 Ja såklart!
 Ja om du vill så.
 Nej det är bra som det är.
 Det är bra men det kan alltid bli roligare med mer bilder
 Nej.

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards