absoluttovee

Alla inlägg under juli 2011

Av Tove - 31 juli 2011 23:00

Hellu!! :D <3 Emelie här ;)

KOm nyss hem från Moa, har haft en grym kväll me tjejorna (Kajja, Moa å Lollo<3) tittat på sex and the city 2 å käkat fruktsalad å lite sånt ;) <3


Kanske ska berätta lite om mej själv oxå ;)   (AAh)

ja heter Emelie å ja är tretton å bor i Gävle ;) går i samma klass som Tove, MOa, kajja, sigge, Lollo å massa andra ;D

mitt största intresse e simning (alltså inga 'hästinlägg' från mej) å min fina vänner ofc!! <3<3 ;)


inge mer ja kan säga antar ja :P

            hörs! ;)


 


Av Tove - 31 juli 2011 21:58

Glömde tillägga att jag känner ägarna, och vet precis vart stallet ligger, så lurad blir jag inte.

Av Tove - 31 juli 2011 21:42

Som jag skrev i mitt senaste inlägg så tänkte jag skriva ännu ett inlägg på direkten.


Jag har fått en förfrågan om att bli medryttare på en Maxad B-ponny / Liten C-ponny, de visste inte mankhöjden, (kom inte ihåg när dem berättade om ponnyn antar, plus att den växer)! Roligt va? 


Lite info:  Ponnyn heter Prins William (aw) och är en Valack på sex år. Han är ganska försiktig av sig enligt ägarna och även väldigt snäll. Han kan grunderna och lite till i hoppning och dressyr. Han är mest inriktad på dressyr. Har inte sett han ännu, men fått höra att han är brun. 

Provridning sker någon gång i veckan. Ett stort plus är att det finns ridhus och ridbana vid stallet också är det ett stort stall så det kommer finnas andra att rida med. 

De sa att jag om jag ville fick vara med på dressyrträningar de har där på Torsdagar.


Allt låter väldigt perfekt, men som sagt väntar provridningen. Längtar!


Självklart kommer bilder och mer info när jag ridit han. 


Roligt ska det bli iallafall!


Ha det bra, god kväll nu!


/Sigge


Update ; Det är en Welsh ponny, MIN FAVORIT RAS?! Det här låter för bra för att vara sant!

Av Tove - 31 juli 2011 21:19

Hej Toves blogg läsare! Nu när bästa Tove ska åka bort till USA, så blev jag tillfrågad om att blogga lite här. Jag kommer blogga lite var och varannan dag, alltså inga bestämda dagar.


Idag har jag inget särskilt att skriva om, sitter vid en dator utan några roliga bilder, så det kommer under veckorna.

Men hursom, så har jag iallfall varit i våran stuga i Skogbo i dag. Har badat, kollat film, rott och annat roligt. Vi gör massor av olika under dagarna nu för att försöka inte tänka på sorgen (en personlig grej i familjen, tänkte så ni vet om det kan komma lite underliga ledsna inlägg frå min sida).


Man brukar väl kanske skriva lite om sig själv och så, så tar väl och gör det nu då!


Jag heter Sigrid, men eftersom jag inte gillar namnet så föredrar jag att bli kallad för Sigge! Jag är fjorton år och bor i Gävle. Jag går på samma skola som Tove och det var där vi träffades, i sexan. Nu känner vi varandra super bra! Vilket jag är very happy för!

Mitt enda och världens bästa intresse är hästar. Jag är i stallet närstan varje dag, har tyvärr ingen egen ponny, heller ingen medryttar ponny, men får rida andras hästar lite kors och tvärs iallafall.

Jag tävlar ridskolans ponny Snowman, i både hoppning och dressyr, har dock inte blivit av så många tävlingar än. Innan Snowman tävlade jag Danne & Madicken, två B-ponnyer. 

Det kommer ett inlägg på mina tre hjärtan senare. 

Även inlägg om annan info!


Ska göra ännu ett inlägg nu på en gång, om lite samma med ändå olika (hmm, hur blev det här? ;) ) ska börja med det inlägget på en gång!  Hästar handlar det om iallafall, vad annars? ;)



En liten på mig som jag kopierade från facebook, som jag sa har jag inga bilder :/



Passade på att kopiera en bild på mig och Snowman också!


/Sigge  (    Sigirid.blogg.se  , Min blogg som ni gärna får kika in på. Uppdateringen är dock inget att hänga i granen ;)    )

Av Tove - 31 juli 2011 13:38

Hellu Toves bloggläsare! ;) <3 Emelie å moa här! nu e sööta tove i USA (elr åker idag) ;* <3  vi saknar dej redan!! :D <3 (nu blev de många hjärtan!)

Ja å moa har varit å spela minigolf ;P man kan väll säga att ja förlora ganska stort :(

fast banan luta för mej så ja hade vunnit annars ;) <3

nu sitter vi å käkar nudlar å venne va ja mer ska skriva ;)

  kramss/ emelie


(bjuder på en bild<3)

 

Av Tove - 31 juli 2011 13:13

Tjena på alla Toves bloggläsare!! Imorn åker min lilla prinsessa till USA IGEN!!! :( Det gillas INTE senare eller imorn så ska jag skriva lite om mej o Tove men nu ska jga gå o städa i nitt rum så det bara e att måla/tapetsera där imorn :DD


Vi höres hörrni ;**

Av Tove - 31 juli 2011 12:54

Jag kommer inte blogga så mkt nu då under de närmsta två veckorna, hoppas jag får tillgång till internet nån dag så jag kan slänga in nåt :))


Men under tiden har jag några gästbloggare som får slänga in nåt inlägg då och då inga bestämmelser men jag litar på att dom gör det :D Ska ge dom inloggningsuppgifterna och så nu, messa om ni vill gästblogga och jag inte har frågat ;D


Kramisar ;))

blev så segt internet helt plötsligt så de tar åååår att ladda upp bild så de får gästbloggarna göra i sina inlägg ist så får ni ingen i detta. Blir förmodligen något mer inlägg innan jag åker, beror på när ja packar ner datorn :))


Sees

Av Tove - 31 juli 2011 10:14

Idag ska jag packa det sista och sen åka till farmor en sisata gång innan jag åker :) Träffar nog Jenny där också :) Det är ju bara det att det här är första gången jag kommer komma dit uta att höra Rulles skällningar när man kör upp på infarten. Inte de där mer intensivare skällandet när du ser mig. Det blir inte att jag springer ner till dej och kliar dej och tar me dej ut på en promenad, nu är det tomt. Luften är bara kvar. Det kommer bli tomt utan dej älskade vän men jag vet att du har det bra. Jag sak leva för dej 


Rulle<3

  Underbara minnen med dej<3

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Omröstning

Tycker ni jag ska försöka lägga ut mer bilder?
 Ja såklart!
 Ja om du vill så.
 Nej det är bra som det är.
 Det är bra men det kan alltid bli roligare med mer bilder
 Nej.

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards