absoluttovee

Alla inlägg under januari 2011

Av Tove - 31 januari 2011 20:33

Japp idag var ja till Cissi igen. Gjorde iordning Greta direkt när ja kom så att det inte skulle hinna bli så mörkt. Greta skötte sig superbra! Lyssne hela tiden, men hon är pigg och busig ;) Sen borstade ja hennenoggrant och det är en flik som har lossnat fråb hennes hov :( hovslagaren skulle komma och kolla det imron iaf. Hoppas det inte är nåt farligt!! Sen grejade ja lite me de andra hästarna och sen gick jag in och fikade med Cissi!


Skoldan var riktigt jobbig idag. Allt var tråkigt, jag också. Blev typ arg på halva skolan :P ingen bra dag idag -.- men på eftermiddan blev allt bra!

Vad skulle man göra utan sina kära systrar då? Tack för allt Moa, Kajsalisa, louise, Moa, Emelie, Emelie o sigge<3 ÄLSKAR ER!

Av Tove - 30 januari 2011 20:16

Kunde inte blogga ihår hade ingen dator hos Cissi :)

Blev iaf en riktig Cissi/hästhelg den här veckan!! Först igår var det Pontusträning! Gick verkligen GRYMT bra! Robby var lugn och fin, lyssnade hela tiden. Potnus sa att han tyckte jag red som en svårklassryttare!! :D Haha

Men iaf sen så åkte ja in till lervik med Cissi, våkte hem och lastade David och så först. Där var det hopptränin, dem hoppade lite studs och lite linjer. Såg riktigt fint ut. Sen när vi kom hem igen red ja en sväng på Greta :D Sen imorse gick ja upp vid halv sex, ja va inte trött (jättekonstigt) men då gick ja ut i stallet o red en sväng på Greta. Sen så fodrade vi och gjorde iordning alla hästar och sen var det tävling i Storvik! Gick jättebra! Väldigt nöjd me alla hästarna! Speciellt me Calle som var så duktig!! :D Sen åkte vi till lervik igen och Cissi hopptränade me David och sen var det nå möte :)

Sen skjutsa dom hem mig.

Våran dator är de nå fel på men kom ju på att jag kan ju använda min egna lilla minidator!! :P

ni får en gammal bild för ja har inga nya :P

Klart att Calle som var så duktig ska få va me på bild!

  

Av Tove - 28 januari 2011 21:21

Hej! Idag har ja varit hos Cissi för de var ju stuidedag idag så ja slapp skolan :P

När ja kom dit tog ja in Greta och borstade på henne lite sen sadla o tränsa ja o sen red jag ut me Sanna :) Alfons vill ju aldrig lämna gården (sist avr någon gång i höstas) så då brukar an helt plötsligt vända men han vände tillbaka efter en massa ryggningar alla ggr. Greta var bakom en gång och stod som en mur, haha :P då gick han framåt igen :P Sen när Greta blev rädd för nåt gick Alfons före så då gick hon. Dom hjälpte liksom varann :P

Sen fixade jag en massa på gården med Elin och åt med henne. Sen kom Cissi :) Vi red ut en sväng på David och Calle. Dom betedde sig rätt så bra fast lite busiga var dom ju förstås :P

Sen när vi kom in rakade vi Greta!!!!! Hon blev så himla fin!! Hon var ju fin innan men nu blev hon ännu finare! Nu ser hon ut som en liten tävlingsponny :D Hon hade ju jättetjock päls så det blev en hel skottkärra med päls sen :P Men innan var hon ju lite svartaktig i färgen men nu blev hon vit och tjusig!!! Så nu måste hon ha täcke igen.  Imorn när ja rider får ja ha ländtäcke!!! Ni kke inte fattar att ja är så glad över det men det känns som att är mer som en tävlingsponny då :P Min lilla älskade Greta<3


Sitter hemma hos Jenny nu :)

Ingen bild för har inga bilder på datorn..

Av Tove - 27 januari 2011 10:54

De är nå fel på våran dator men bloggar från skolan nu. Igår på träningen gick de super! Längtar till på lördag för då är de ju Pontusträning!

Igår hoppade vi studs, galoppbommar o på långsidan en kombination me fyra oxrar!!! Vi flög Robby o jag! Så jävla underbart!!! taggar lördag och idag nu, idag är de ju vanlig lektion! :D

Ingen bild för ja har inga på skolans dator


pusspuss

Av Tove - 25 januari 2011 15:54

Först på morronen matte, seegt gick igenom provet. Sen typ svenska?? tror de iaf och då va vi typ i datasalen och letade info till ett arbete om en författare. Sen no och vi typ började med en planetgrej. Och sen lunch och typ ingen rast. Sen Spanska, tråkigt! Sen engelska och då fick vi iaf prata och greja så de var lite nice! Men ändå hur tråkigt som helst!

Sen tog ja en runda på stan me Sigge. Vi fikade lite och kollade i lite affärer. Sen åkte jag hem och nu sitter jag här och vet inte vad jag ska göra men jag hittar nog på nåt.

Rule på bild, har ju inga bilder på mej typ  

Av Tove - 24 januari 2011 20:02

Först tråkig skola, musiken var hemsk -.- orkar inte. men måste ju...


men på eftermiddan blev ja på bra humör igen när ja kom till Cissi! Red ut i skogen på Greta, hon var jätteduktig<3

hon börjar blir riktig duktig nu min Greta!!!!<3

I helgen blir det såååå nice!!

Lördag: Pontus träning, rida Greta, Sova hos Cissi

Söndag: STORK  på tävling hjälpa Cissi!


UNDERBART!!  :D

En sommarbild på ängeln<3

  

Av Tove - 23 januari 2011 18:45

ja nu efter tävlingen har jag bara tagit det lugnt blev ju trött...har bara vilat och hålt på lite me marsvinen och sen stcak jag till Kajja och vi typ kolla tv och fikade. Sen nu ska jag typ äta snart, är hungirg iaf!


imorn blir det Cissi o Greta!!

Greta och lite av Ture på bilden :P

Jag saknar ju mitt lilla busföl<3 hoppas ja får träffa honom om nåra år iaf...

  

Av Tove - 23 januari 2011 13:31

Hemma!

I LD så fick vi fyra fel. Det var synd, han kom för nära ett svartvitt räcke och fick då med sig översta bommen. Men det kändes bra för jag kände att jag red bra.

I LC fick vi fyra fel igen och ingen omhoppning. För från det femte hindret, maxmuren till arkitektgruppen blev det en för snäv sväng och hindret kom så plötsligt för honom så han sprang på sidan men jag gjorde en volt och då gick det bra sen :) Men den här klassen kändes Robby finare.

Så jag var bättre i första klassen och Robby var bättre i andra klassen :P

Men är jättenöjd iaf! Hoppas på att nästa gång blir i Ockelbo!

 

Kommer bilder sen om kajja fick nåra bra bilder. SÅ blir ingen bild nu tyvärr elr ni kan få en på Moa!! :D

 

  

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Omröstning

Tycker ni jag ska försöka lägga ut mer bilder?
 Ja såklart!
 Ja om du vill så.
 Nej det är bra som det är.
 Det är bra men det kan alltid bli roligare med mer bilder
 Nej.

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards