absoluttovee

Alla inlägg under augusti 2011

Av Tove - 31 augusti 2011 20:58

Hade vanlig lektion idag och hoppspecial :)

På vanliga lektionen hade jag först Wizir men fick byta till Bianca så en annan tjej kunde ha Wizir ist för Robby så Robby slapp gå den lektionen för den tjejen skulle inte rida Bianca osv ;D haha knäpp förklsring men aja :P Det gick bra iaf! Hon är bara lite spänd av sig då hon är lite rädd för hörnerna men det går bra om jag ställer henne och håller om med innerskänkeln :) Vi tränade lite skänkelvikningar, voltar, övergångar lite basic ;D hah jag och mina ";D" idag ;D. Men det kändes faktiskt riktigt bra på slutet när jag hade fått igång energin ordentligt och så :D


Sen på hopspecialen hoppade vi en fem och en halva, lite räcken på en halv åtta?..ja typ ;D och en studs på böjt spår. Han drog lite i början då han var pigg! :D Det gillas, alltså jag vill och strävar ju efter att han ska vara lugn men ha har varit så trött och seg i kroppen de senaste gångerna så därför ble vjag glad när han var såhär ;D Han hade även blivit klippt :D  Men alltså så drog han lite i början men efterhand lugnade han ner sig och det gick riktigt bra, är nöjd! :)


Nu drar jag vidare mot teven och ni får två bilder från stugan igen ;D ett på..ett får..och det andra på mina foppatofflor ;D haha tråkiga bilder men whatever..bilder iaf :P

 

Av Tove - 31 augusti 2011 20:51

Dagen idag har varit seeg, speciellt innan luch då vi har r4 lektioner innan lunch. Vi börjar 8 och har lunch lite över 12!! Alla typ dör av hunger :P haha, på no-lektionen som var näst-sista lektionen innan lunchen märkte jag av det för vi skulle sitta och lyssna hla tiden men på svenskan tänkte jag inte på det för då satt jag och skrev hela tiden. Vi håller på och gör som en bok och jag skrev om mitt hästintresse så då blev det en del och skriva. Jag tycker det är kul att skriva när jag skriver om något jag tycker om! :D

Men sen efter lunch hade vi gympa med nån "agility" grej, det handlade om att kunna ändra riktning snabbt och det gick bra :)

Sen cyklade vi hem i spöregn..-.-


Sen tog jag bussen till stallet med Kajsalisa :D


Tre bilder från stugan ;D

     

Av Tove - 30 augusti 2011 19:06

Idag var det iiiiiiskallt när vi skulle cykla till skolan typ 9.5 grad eller vad det var!? :O ISKALLT!! Så vill jag itne ha det! Som tur är så var det varmare när vi cyklade hem! Idag har varit en rätt chilldag, slutade kvart över två så det va rinte en sån lång dag :) Hade bild idag för första gången den här terminen! Har faktiskt längtat effter det ddå jag tycker det är roligt att måla och rita osv. :) Blir kanske inte så snyggt precis menmen ag tycker det är kul iaf ;)

 Vi gick igenom vad vi skulle göra under terminen och fick även börja med att hitta på en form att måla och sedan rita symboler/skriva i och sedan ta bort konturerna. Blir en överraskning vad jag gör ;) inte så speciellt men den är ändå väldigt viktig för mig just nu<3


Efter skolan drog jag hem till Kajsalisa, vi kollade lite hästar och åt lite och sen cyklade vi till ryttarstugan :) Det var inte alls långt! Gick riktigt lätt att cykla dit, konstigt att jag aldrig har gjort det förr :P får väl börjamed det nu då när jag ska dit ;) hah men nu väntar jag på att pappa ska komma hem så vi kan äta lite, jag missförstod honom och trodde han skulle komma hem snart när han ringde för nån timme sen men han sa att hanåkte hem från Stockholm då så det tog ju lite längre tid än vad jag trodde :P Men har gjort lite saker iaf, träffar kke Kajja sen igen för att greja lite med läxa och så :D Men först mst ja ha mat för jag är hungrig!!



haha kul man kan ha med fokusen då.. ;)

   

Av Tove - 29 augusti 2011 21:03

Har varit till Kybacka idag då! Skolan var helt  okej, går rätt fort på lektionerna faktiskt, som sagt så är det skönt att komma in i rutinerna! Är så glad för Kajjas skull då hon äntligen har fått som hon ville :D!


Men i stallet idag iaf så red jag på gräset med Greta. Försökte få henne lite mjuk i sidorna och sedan när hon själv började söka sig neråt hjälpte jag till och jobbade henne i form i alla gångarterna. Trimmade mest i skritt och trav då det var länge sen jag red henne och ville få till det i det först. Me tog lite galopp då och då för att få igång energin i henne ;) Men måst säga att hon är riktigt duktig på att lyssna till ljud, när jag säger

-ptrooo

så bryter hon av riktigt snabbt, antar att hon har lärt sig bra av alla longering innan jag kunde börja rida henne. Får väl se vad vi hittar på nästa gång! :)


Myser med ena marsvinet nu och ja ska kika tv nu :D!


Bilden tagen i helgen i stugan :) jättemysigt!


 

Av Tove - 28 augusti 2011 15:28

vet itne hur länge sen de va ja blogga nu m känns som att de va ett tag sen. Som ni vet så har skolna börjat och just nu är det väldigt mycket på hästfronten så jag har helt enkelt inte haft tid att sätta mig framför datorn. Men veckan har gått bra, red i tisdags och onsdags och idag :) Har gått bra hela veckan me allting, lite annorlunda att börja skolna igen men ritkigt skönt att komma in i alla rutiner igen! Så antagligen får jag då tid att blogga nu när rutinerna sakta kommer tillbaka ;)


Har haft en riktigt kul helg iaf! I fredags var jag bara med familjen ute i stugan och på lördagen var det ju jätteskönt så jag solade på bryggan :D Sen åkte jag vidare mot stallet och sov där med en massa roliga personer :D Är alltså trött idag kan jag säga då jag gick upp tidigt också för att göra lite grejor:D! Nu ska jag bara vila och packa upp från övernattningen!


<3

  Hade inga roliga bilder så tog bara en, från Grövelsjön :)

Av Tove - 22 augusti 2011 19:41

Tonight blire tjejjkväll när Kajsalisa sover här :D Wiiihooo :D 


  


Lill Kurre! :D



Längtar tills imorn<3

Av Tove - 22 augusti 2011 18:55

..var regnig ;) haha men första dan i skolan var helt okej. Kul att träffa alla igen! Samlades vid halv tio i gympasalen och gick till vårat nya mentor klassrum. Har även en ny mentor, men kände henne sen innan då det är mammas kompis :P Men hon är snäll! Vi gjorde inte så mycket idag, fick lite papper och böcker och sånt, skåp också. Har ett litet skåp :( men det är ett överskåp iaf! :) Stackars kajsalisa har ett underskåp som är lång :( hoppas verkligen hon kan byta till ett annat skåp <3

Imorn har vi sportdag eller vad man säger så det blir chill, inte så många timmar. Sen blir det att ta en fik apå stan och efter det stallet :D


Ska äta nu



Orongo, vacker ponny <3

 

Av Tove - 22 augusti 2011 08:44

drar till skolan strax. det duggar lite ute men kajja och jag cyklar ändå, pallar inte ta bussen då det går så segt men det blir bra det! fikar me bästa efter skolan får väl se vad vi gör i skolan, får väl skåpen och grejs idag antar jag :)

Men vi hörrs !

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Omröstning

Tycker ni jag ska försöka lägga ut mer bilder?
 Ja såklart!
 Ja om du vill så.
 Nej det är bra som det är.
 Det är bra men det kan alltid bli roligare med mer bilder
 Nej.

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards