absoluttovee

Direktlänk till inlägg 9 juli 2011

Jag har gästbloggat :)

Av Tove - 9 juli 2011 09:33

Yes jag har gästbloggat på Kajsalisas blogg :) Tänkte att det är väl lila bra att jag kan lägga in samma inlägg här för er nya bloggläsare och för att få lite mer läsning, det är bland annat presentationer av Greta & Robby! :) Det i kursiv är från gästbloggningen :P



Tove här igen då :D När jag läste Sigges inlägg blev jag riktigt fundersam,,vad är det för projekt? :P  Får väl se om hon berättar nån gång i framtiden, haha ;)


Men iaf idag tänkte jag komma till den saken som handlar om mig, men vi får ju såklart inte glömma bort våran älsakde Kajsalisa där borta, hoppas hon fortfarande har det riktigt bra!


Ja vad kan ja börja med, ni vet redan att jag är 13 men fyller snart 14 om ni läste mitt förra inläg?..men iaf jag är en liten tjej som dom flesta kallar liten dock tycker jag att jag är rätt stor :P Men jaja..jag är iaf en ritkigt hästtjej som verkligen älskar hästar och drömmen är ju en egen,,just nu under sommarlovet rider jag lite på privathästar på lite olika ställen inte någon lektion på ridskolan men dock mest på Greta, som är min medryttarhäst :) Jag rider på henne ca två ggr i veckan när det är skola och sedan nu på sommarn flera ggr i veckan för att få igång henne ordentligt. Ni får en lite presentation om henne sen. Robby är en ridskolehäst på GävleFRK som jag hopptränar på och tävlar, vi har startat ett antal LD och LC och ska förmodligen debutera LB i höst eeftersom att det inte blev så förra tävlingen då jag tävlade i laget:). Som bäst har vi kommit 3.e placerade i en LC :) Men Robby tränar jag alltså på oftast två ggr i veckan och sen vissa helger tävling. Presentation om honom nedan :)
Måste passa på att TACKA KAJSALISA SÖDERLIND för alla gånger hon har hjälpt mig på tävlingar! Det är jag så glad över hon står där i vått o torrt och tränsar och sadlar och leder och lugnar ner mig och allt!


För att sen gå vidare så är det väl inte så mycket mer att säga om mig jag är en glad och positiv tjej som försöker se det bästa i allt. Jag är rätt sprallig och har ofta mycket energi ;) haha men ja det är väl jag liksom, den spralliga hästtjejen ;) Jag har två marsivn, Kurre & Ruffsen som är en bit över två år nu, båda är helt underbara och gosiga, riktigt roligt! :D Sen så bor jag med mamma och pappa, jag har inga syskon :)




Men ja det är väl inte så mycket mer, om nu undrar nåt är de ju bara att fråga ;)
Me hRas: kornsning av welsh och arabiskt någonting tror ja de va
Färg: Skimmel
Kategori: maxad b-ponny
Temperemant: pigg men även lat ibland och ALLTID envis ;)
Tränas: just nu ca tre ggr i vekcan :)



De va väl dom, men ska käka frukost nu hoppas ni vet nå mer om mig!


Hejdåå,,är kommer presentationerna:


Robby:
Född: 1994
Ras: Tysk ridponny
Färg: Brun
Kategori: c-ponny
Temperament: vid hoppning pigg och springer fort men är lat då i dressyren.
Tränas: Två ggr i veckan av mig, en vanlig lektion och en hoppspecial och sen andra dagar av andra lektionsryttare.



Greta:
Född: 2003

Ras: Korsning av welsh och något arabiskt tror ja de va

Färg: Skimmel

Kategori: maxad b-ponny

Temperament: Pigg men även lat ibland och ALLTID envis :P

Tränas: just nu tre ggr i veckan ungefär :)


Yes de va det gästbloggsinlägget (långt ord ;)) haha men ja nu ska jag äntligen få äta :P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove - 23 september 2011 21:38

Ja det har blivit en bloggpaus utan förvarning för mig ;) Ja har helt enkelt inte haft tid..   Men ska väl försöka komma igång igen iaf ;)  Men det har väl rullat på me skolan o stallet o allt. Förra helgen gjorde jag debut med Robby i regi...

Av Tove - 7 september 2011 21:30


inegn vanlig lektion idag då jag har avrit sjuk så fick bara rida en lektion, satsade förstås på hoppspecialen då ;) Robby var öööööverpigg men det funkade rätt bra på slutade när hindrena blev lite högre, han fick lite mer respekt och backade av lit...

Av Tove - 6 september 2011 15:53

sjuk igår o idag :(, men går nog till skolna imorn. ska gå och häääämta en kaka nu-------------->   sjukt tråkigt inlägg,,mm.. ...

-

Av Tove - 4 september 2011 19:11


    Jag måste vara världens lyckligaste tjej<3     ...

Av Tove - 4 september 2011 18:06


Var till Hofors idag med Melinda :D Det var kallt på morronen så jag hade varma kläder och mössa, va ju bara det att det blev varmt senare ;) menmen det gick bra. Melinda och Pontiac var jätteduktiga! :D Dem startade en LB bedömning A1:a och vann! :D...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gästbok

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Omröstning

Tycker ni jag ska försöka lägga ut mer bilder?
 Ja såklart!
 Ja om du vill så.
 Nej det är bra som det är.
 Det är bra men det kan alltid bli roligare med mer bilder
 Nej.

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards